Търсенето на електромобили с ДВГ удължител на пробега нараства драстично

19 Декември, 2025 11:17 1 218 18

  • erev-
  • генератор-
  • електромобил-
  • удължител на пробега

Технологията EREV (Electric Vehicles with Range Extender) вече не е просто екзотичен експеримент

Търсенето на електромобили с ДВГ удължител на пробега нараства драстично - 1

Докато светът на автомобилите продължава да се лута между чистата електрификация и традиционното гориво, на хоризонта изгрява един нов, „хитър“ играч. Технологията EREV (Electric Vehicles with Range Extender) вече не е просто екзотичен експеримент за технически маниаци, а се превръща в спасителен пояс за големите концерни. В ера на главоломни цени на батериите и вечния страх от това „да не закъсаме някъде по пътя“, електрическите возила с вграден генератор предлагат най-доброто от двата свята – безшумно плъзгане по асфалта и спокойствието на бензиновия резервоар.

Магията тук е в простотата: колелата се задвижват единствено от електричество, а малкият двигател с вътрешно горене под капака няма никаква механична връзка с тях. Неговата единствена мисия е да влезе в ролята на малка електроцентрала, която зарежда батерията в движение. Еха! Това позволява на инженерите да използват по-леки и евтини батерии, без да жертват комфорта и екологичния отпечатък.

Гигантите в индустрията вече усещат накъде духа вятърът. Volkswagen подготвя мащабна офанзива с петгодишен план за специализирана EREV платформа, като официалният старт се очаква през пролетта на 2026 година. В същото време Stellantis вече запретна ръкави, подготвяйки версии с удължен пробег за американските икони Jeep Grand Wagoneer и Ram 1500. Дори в BMW не спят, насочвайки ресурси към този тип задвижване, първоначално за гладния китайски пазар, но с едно око към европейските магистрали. От Renault също виждат в това идеалния мост към пълната електрификация, намалявайки зависимостта си от скъпоструващите суровини за батерии.

Истинският мотор на тази тенденция обаче е Китай. Там продажбите на EREV модели буквално експлодираха, изпреварвайки традиционните plug-in хибриди. Потребителите масово гласуват с портфейлите си за „електрическо усещане“ с допълнителна застраховка под формата на генератор. Това е ясен сигнал, че хората търсят прагматични решения тук и сега, а не просто обещания за бъдеща инфраструктура.

В крайна сметка, технологията за удължен пробег се очертава като златната среда. Тя сваля цената на автомобила, премахва паниката от празния индикатор на батерията и запазва удоволствието от мигновения въртящ момент. Ако цените на батериите не тръгнат рязко надолу, EREV моделите имат всички шансове да се превърнат в доминиращия сценарий за втората половина на десетилетието.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха ха

    2 1 Отговор
    Чудесно, още повече матриал дето се чупи.
  • 2 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️

    3 0 Отговор
    🚗 Е, че това Ауди го разработиха преди години за рали Е- Дакар❗.
  • 3 браво!

    5 0 Отговор
    откриха топлата вода.Ха, да видим кога ще почнат да ползват всяко колело на колата като динамо- студенти от Масачузетският университет демонстрираха работещ прототип още преди10+ г.
  • 4 Лъжатко

    0 1 Отговор
    Това Кире го измисли
  • 5 пеуник

    2 0 Отговор
    Добро утро, Минке! НЕсан кашкавал Хикстрайла го продават от 2022 г. Още не са се наложили заради проблемите с качеството и екзотичната конструкция на 3/4 1.5 мотор от инфинити.
  • 6 Порно

    4 0 Отговор
    Рейндж екстендъра е една голяма измама, димиш и пушиш, ама имаш зелен номер
  • 7 1488

    2 0 Отговор
    за пръв път чувам за "електромобили с ДВГ"

    сигурно е някой мисирски бисер като "самокатастрофирал"

    Коментиран от #9

  • 8 измамници

    2 0 Отговор
    хващам бас, че ако две коли с еднакви двигатели, просто едната е и с батерия като тази глупост, за 5 хл км примерно, тази водеша се РЕЙНДЖ ЕКС, ще е изхарчила повече! няма да коментирам цена, надежност, тежест.... пълни глупости, чисто двг ама с холям акумолатор за зареждане, невероятно инженерно чудо......
  • 9 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "1488":

    Нищо ново не е 😀 Помниш ли снимките на Тесла с ремарке-генератор❗ Е принципът е точно същия- електромобил защото колелата нямат връзка с ДВГ. А ДВГ играе ролята на генератор който зарежда батерията🚗

    Коментиран от #17

  • 10 Хахахахаха

    2 0 Отговор
    Хахахахахахахахахааааааа
  • 11 Коментиращ

    2 0 Отговор
    Електромобил с двг е като журналист на име Цънцарова! Т.е. пълен оксиморон!

    Хората са го измислили - при малки товари се монтира директно двг към скоростната кутия, а при големи товари (като локомотиви, минна техника и др) двг се монтира към огромен генератор, който задвижва също толкова огромни ел двигатели!
    Причината за липсата на скоростна кутия при големите машини е, че тя има доста големи загуби, както и доста по-висока цена!
    Но превозното средство НЕ СЕ НАРИЧА ЕЛЕКТРОМОБИЛ С ДВГ, А КОНВЕНЦИОНАЛНО СРЕДСТВО СЪС СЪОТВЕТНОТО ЗАДВИЖВАНЕ!

    СПРЕТЕ ДА ПОДВЕЖДАТЕ ХОРАТА!
    ИМА ЛИ ДВГ НЕ Е ЕЛЕКТРОМОБИЛ!!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #13

  • 12 Механик

    2 0 Отговор
    Ша са спукам да се смея! Електромобил с ДВГ... Нямам думи!
    Няма да говорим, че на елекричките ще им слагат високоговорители, които да възпроизвеждат звук на ДВГ, понеже са много тихи (безшумността бе част от рекламата на тия коли)
    В крайна сметка ще излезе, че всичките им "екстри" ще бъдат нулирани по няккаъв начин, понеже не са екстри, а недостатъци.

    Коментиран от #14, #16

  • 13 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Коментиращ":

    🚗 Ами по смисъла на това, че задвижването е САМО електрически- то това си е електромобил. Също като Тесла с ремарке-агрегат❗
    В случая ДВГ играе само ролята на генератор🚗
    А не е ли заблуда, че България се намира в Източна Европа, след като е на хиляди километри НА ЗАПАД ОТ Центъра на Европа - все едно да приемеш, че Плевен е в Източна България❗
  • 14 Бла

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    Че това го има от години.
    Опел Ампера или Шевролет Волт. Задвижва се от електромотор и има батерия 15квч.
    Двигателят е само като генератор .
  • 15 Ами яко е

    1 0 Отговор
    Това наистина е много хитро!!! В последствие този допълнителен източник на електричество в последствие би могъл да се замени с каквото си иска. По принцип бензиновите генераторите не много икономични ..... сигурно и тук ще е така....
  • 16 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Механик":

    Е не е по- смешно от биволско мляко, което естествено НЕ е от бивол❗ Или Еленски бут, който всъщност е... свински❗А какво оста на за ролцата от раци в които няма нищо от раци, а рибно брашно❗
  • 17 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":

    Тесла с удължител на пробега!

    Коментиран от #18

  • 18 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Благодаря , колега, точно това имах предвид ❗